dilluns, 13 de setembre del 2010

Las Recetas del Doctor Cowabunga


Per qui no ho sàpiga els diré que, entre els milers de defectes que tinc, soc radiofílic.
És per això que, desde el mil•leni passat, faig ràdio amb una dedicació malaltissa a un nivell amateur (la meva unineuronalitat, un altre defecte, m’impideix fer-ho millor) degut, suposo, per una banda, a la meva passió per la música i, per l’altra, per una herència cultural del meu pare. Ell, a casa, sempre escoltava la ràdio: notícies, retransmissions de partits de futbol, concursos, radionovel•les, carrusels esportius o l’Elena Francis.
Aquest amor encomanat pel meu progenitor pel mitjà m’ha fet que, no només anés descobrint a la ràdio músiques que han anat formant part de la banda sonora de la meva vida sino a encuriosir-me pel mitjà fins a formar part d’ell dirigint un parell de fantabulosos popgrames radiosterofònics o col•laborant a uns altres.
La petita porció que aporto en aquesta ocasio és sobre un programa de radio lliure i independent que s’escolta/descarrega a l’internet: “Las Recetas del Doctor Cowabunga”, del qual també en formo part aportant alguns podcasts.
Las recetas del Doctor Cowabunga es presenta com un recetari radiofònic en format podcast disposat a servir saborosos plats de garatge y rock’n’roll poc fets i fortament especiats. L,equip està dirigit pel ja esmentat Doctor (amb un passat radiofònic i unes terribles ganes de tornar al mitjà) recolzat pels seus ajudants: Vip Vop (fidel company i autor de l’ultrablog “Defectos especiales”),Mr. Baboo (acòlit i deixeble) i, el recentment reclutat, Stephen Wolf (responsable, entre d’altres coses, de la nova cara de la güep oficial).
Cadascuna de les receptes té un format semblant: aproximadament 3/4 d’hora del millor rocanrol, garatge, punk o surf a través d’una selecció de cançons (acurada, enèrgica, rebuscada, salvatge, original i molt encertada) i una locució feta pel membre de l’equip que l’ha creat que, en alguns casos, son programes monotemàtics sobre la ciència ficció o el terror. Però l’equip cowabungo no té fronteres i conviden i animen als seus amics/oients a que facin les seves pròpies receptes per penjar-les i interactuar d’una manera productiva al seu programa de ràdio.
En una anterior porció vaig confessar que últimament escolto molt garatge, surf, rocanrol... Doncs aquest podcast en té bona part de la culpa.
El trobareu a www.doctorcowabunga.com. Jo tinc totes les receptes guardades al disc dur de la computadora central de la radionau i, de tant en tant, em ve de gust tornar-les a escoltar. No sé si a vosaltres us agradarà, pero només us faig saber que aquest fenomenal podcast és altament adictiu. Almenys per a mi. Pero... serà perquè sóc dèbil... i radiofílic!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...