Curiós títol per un llibre, no?
A mitjans dels 80 s'havia demostrat en un test a cegues, que la majoria de consumidors americans preferien el gust de la Pepsi al de la Coca-Cola, tot i que era per un marge escàs. Pepsi no parava de créixer. Coca-Cola va reaccionar, van crear un gust que guanyava de carrer en els comparatius i que era molt millor que el de la competència. La New Coke es va llançar al mercat i Coca-Cola va començar a rebre cartes que deien coses com: "Modificar la Coca-Cola es com si Déu canviés el color dels prats" o "Crec que si vostès cremessin la bandera de la nostra nació no em faria més mal". El problema no era el gust. Segons explica l'autor del llibre al pròleg, aquestes cartes son les que el van fer decidir pel seu títol.
Ja tenim títol, però per explicar-nos que? Doncs la història de una de les marques comercials més importants del segle XX (i de moment també del XXI), i de com ha arrelat tant en els seus consumidors, especialment els americans, com per produir reaccions d'aquesta mena. Mark Pendergrast ens explica la biografia d’un refresc de forma amena i entretinguda, hi trobareu un munt de curiositats, de pensaments sobre la gestió empresarial, d’errors, d’èxits i la fòrmula secreta de la Coca-Cola. I el que encara és més important que aquesta fòrmula per l'exit del producte: la història del marketing d’una empresa durant més de 100 anys.
No coneixia aquesta anècdota "la majoria de consumidors americans preferien el gust de la Pepsi al de la Coca-Cola, tot i que era per un marge escàs. Pepsi no parava de créixer. Coca-Cola va reaccionar, van crear un gust que guanyava de carrer en els comparatius i que era molt millor que el de la competència."
ResponEliminaSi veig algun dia aquest llibre li faré una ullada... l'he hagut d'analitzar moltes vegades aquesta marca, de forma acadèmica, i sempre queden coses per descobrir.